Κυριακή 14 Ιουνίου 2020

Πως μπορεί ένα βιβλίο να αλλάξει ολόκληρη την ζωή σου



   

       Όλα ξεκίνησαν για εμένα πρίν 26 ολόκληρα χρόνια, το 1994, όταν ζήτησα τότε από έναν παλιό μου φίλο που θα ταξίδευε στην Λυών της Γαλλίας, να μου φέρει ότι ποδηλατικό βιβλίο βρει, μιας και τότε το διαδίκτυο ακόμη δεν υπήρχε και τα βιβλία και τα περιοδικά από το εξωτερικό ήταν η μόνη πηγή πληροφόρησης για εμάς. Tότε ήμουν ήδη προπονητής ποδηλασίας δέκα χρόνια, όμως η ποδηλασία για εμάς ξεκινούσε στην εφηβεία, στην κατηγορία των παίδων ή στην καλύτερη περίπτωση σε αυτή των παμπαίδων, αφού ακόμη δεν υπήρχαν οι κατηγορίες μίνι έως και τα τέλη της δεκαετίας του 90.

  Το “Le VTT educatif” ήταν λοιπόν ένα από εκείνα τα βιβλία που έφτασαν στα χέρια μου τότε και αναφέρονταν σε κάτι που για εμάς ήταν ακόμη άγνωστο έως τότε, την προπόνηση στις μικρές ηλικίες, βιβλίο το οποίο έμελλε να μου αλλάξει όλη την αντίληψη που είχα για την προπόνηση έως τότε.




  Τα πρώτα μου βήματα ως προπονητής αναπτυξιακών ηλικιών, όπως συνηθίζεται πλέον σήμερα να ονομάζεται, τα έκανα στους μαθητές ενός ιδιωτικού σχολείου, που εργαζόμουν ως καθηγητής φυσικής αγωγής. Ξεκίνησα δειλά δειλά με τις μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού και στην συνέχεια επεκτάθηκα σε όλο το φάσμα των τάξεων του δημοτικού, ανακαλύπτοντας σταδιακά έναν καινούργιο κόσμο, ο οποίος κάποια στιγμή θα γινόταν το μεγαλύτερο επαγγελματικό μου "πάθος". Εκείνη η πρώτη απόπειρα ανέδειξε τότε έναν απ τους καλύτερους αθλητές του Ελληνικού mountain bike, τον Δημήτρη Αντωνιάδη αλλά και την πολυπρωταθλήτρια και σημερινή συνάδελφο πλέον, Δήμητρα Πλεσιώτη. Όμως παράλληλα την ίδια περίοδο με έκανε να αναθεωρήσω πολλά από τα προγράμματα που δούλευα στην τότε ομάδα μου, τον Αυτόδρομο Θεσσαλονίκης, ομάδα που έκανε τα πρώτα του βήματα μεταξύ άλλων μεγάλων αθλητών και ο Γιάννης Ταμουρίδης, ο μόνος Έλληνας ποδηλάτης που κατάφερε να φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο της επαγγελματικής ποδηλασίας και μάλιστα να τερματίσει αρκετές φορές μέσα στην πρώτη δεκάδα του Γύρου Ιταλίας.

  Από τότε πέρασαν περισσότερα από 25 χρόνια και όσες φορές μου δόθηκε η ευκαιρία. μέσα από άρθρα, σεμινάρια και σχολές προπονητών να μεταλαμπαδεύσω αυτό μου το πάθος για την προπόνηση στις μικρές ηλικίες. Μέσα σε αυτά τα 25 χρόνια έγιναν μεγάλα βήματα σ’ αυτές τις ηλικίες, αφού δημιουργήθηκαν επίσημα πλέον οι κατηγορίες μίνι και λίγο αργότερα ξεκίνησε ή πιο ουσιαστική διοργάνωση αναπτυξιακού χαρακτήρα στην χώρα μας, οι “Πανελλήνιες Ημέρες Νεολαίας”, στην οποία έκαναν τα πρώτα τους βήματα πολλοί απ τους αθλητές που πρωταγωνιστούν πλέον στο άθλημά μας.

 Σήμερα με μεγάλη μου χαρά διαπιστώνω πως όλο και περισσότερες ομάδες συνειδητοποιούν πόσο σημαντική είναι η δημιουργία ακαδημιών και επενδύουν σ αυτές και ελπίζω με τα σεμινάρια προπονητών μικρών ηλικιών, αλλά και το συμβουλευτικό πρόγραμμα στήριξης της λειτουργίας ποδηλατικών ακαδημιών στον πρώτο τους χρόνο, να μπορέσω να συμβάλλω και εγώ προς αυτή την κατεύθυνση.

  Οι προπονητές αναπτυξιακών ηλικιών είναι αυτοί που βάζουν το πρώτο και ίσως το καθοριστικότερο λιθαράκι, στο οικοδόμημα που λέγεται αθλητής, αφού είναι αυτοί που καλούνται όχι μόνο να βάλουν τις σωστές βάσεις, αλλά πρωτίστως να μεταδώσουν την αγάπη και τον ενθουσιασμό τους στους αθλητές τους για να συνεχίσουν έως την κορυφή του αθλήματος.


*Το πρώτο webinar προπονητών ποδηλασίας μικρών ηλικιών, ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες και την επόμενη Δευτερα 22 Ιουνίου ξεκινάει το δεύτερο. Περισσότερες πληροφορίες στην διεύθυνση https://www.facebook.com/events/1594959897325301/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου